Frapantni podaci o alkoholizmu kod dece u Srbiji
Rezultati istraživanja Instituta za zastitu zdravlja Srbije Milan Jovanović Batut pokazala su da više od 50 odsto mladih povremeno piju alkoholna pića, da se 20 odsto povremeno opija, a da sedam odsto redovno konzumira neko od alkoholnih pića. "Kritične godine za početak uzimanja alkohola su od 10 do 13 godina, ali se ta granica smanjuje", izjavila je za Glas javnosti dr Milica Šćekić iz Instituta za zaštitu zdravlja Srbije. Ona je dodala da je u suzbijanju i prevenciji alkoholizma veoma važno sprovoditi zakone i promovisati zdravlje kroz kontrolu pristupačnosti alkoholnih pića. Važno je zabraniti direktno ili indirektno reklamiranje alkoholnih proizvoda i osigurati da se nijedna forma reklamiranja ne usmeri na mlade. Istraživanje koje je prošle godine radila Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj, a finansirala Evropska unija, na uzrastu od 16 godina, pokazalo je da deca u Srbiji, u proseku, prvo pijanstvo dožive sa 14 godina. U anonimnoj anketi, čak devet odsto dečaka je navelo da su se prvi put napili u 11 godini, dok je četiri odsto devojčica navelo da su u istom uzrastu popile "čašicu više". Četvrtina dečaka i devojčica je kao godinu prvog pijanstva navela 14 godina, dok je 12 odsto dečaka i 20 odsto devojčica reklo da se prvi put napilo sa 16 godina. Kako navodi Glas javnosti, najmladji pacijent Centra za porodicnu terapiju alkoholizma Instituta za mentalno zdravlje u Beogradu bio je jedan osmogodišnjak, koji je upućen u ovu ustanovu sa odeljenja za dečju psihijatriju. |



